İlk Aşk Şiiri

Aşk tutku ve bağlılık düzeyinde sevme olayıdır. Sevi veya sevda olarak isimlendirilen aşk, ilk insandan beri varolmuş insanın hayatında. İnsanlar, aşklarını ifade etmek için değişik yollar denemişler, şiirler-şarkılar yazmışlar, sevdiklerine...

 Dünyada ilk aşk şiiri, yaklaşık 4000 yıl kadar önce Sümerliler tarafından yazılmıştır. 1889 yılında, bir Sümer şehri olan ve Bağdat'ın 150 km uzağındaki Nippur'da bulunan
bu ilk aşk şiiri, en büyük ihtimalle Kral Şusin için seçilmiş bir gelin tarafından yeni yıl bayramını kutlama töreninde söylenmek üzere yazılmıştı ve ziyafetlerde, şölenlerde müzik, şarkı ve dans eşliğinde söyleniyordu.

Bir tablet üzerinde bulunan ve ABD'li Sümerolog Samuel Noah Kramer tarafından günümüz dillerine çevrilen dünyanın ilk aşk şiiri, şu mıstalardan oluşuyordu:

Damadım, kalbimin sevgilisi.
Güzelliğin büyüktür baldan tatlı.
Aslan, kalbimin kıymetlisi.
Güzelliğin büyüktür baldan tatlı.
Benim değerli okşayışlarım baldan tatlıdır.
Yatak odasında bal doludur.
Güzelliğinle zevklenelim.
Aslan seni okşayayım.
Benim değerli okşayışlarım baldan tatlıdır.
Damadım benden zevk aldın.
Annem sana güzel şeyler verecektir.
Babam, sana hediyeler verecektir.
Sen beni sevdiğin için.
Lütfet bana okşayışlarını.
Benim Tanrım, benim koruyucum.
Tanrı Ellil'in kalbini memnun eden Şusin'im.
Lütfet bana okşayışlarını
Previous
Next Post »